Business Controller OBOS-Banken


Søknadsfrist: Snarest

Stillingen som Business controller i OBOS-banken er ledig. Denne rollen har ansvar for finans- og økonomiområdet i banken og vil ha plass i bankes ledergruppe, samtidig som man inngår i OBOS konsernets controller team. Dette er en attraktiv stilling for kandidater som har god innsikt og interesse for bank og finans og har lyst til å ta en rolle med sterk påvirkningskraft.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Avdekke behov knyttet til finansiering, kapital samt forvaltning av bankens likviditetsportefølje
  • Vedlikeholde og videreutvikle bankes modellverk knyttet til alle finansielle fremskrivninger samt Utarbeidelse av tallunderlag og analyser
  • Likviditetsstyring, med hovedkontakt mot oppgjørsbank, og likviditetsrapportering
  • Daglig leder av OBOS Boligkreditt.
  • Ansvar for sammenstilling og oppfølging av bankens budsjetter og prognoser
  • Sikre oppfyllelse av alle interne og eksterne rammer finansielle rammer/strategier samt all regulatorisk rapportering innenfor økonomi/finansområdet
  • Bankens kontakt mot konsernets økonomi- og finansavdeling
  • Personalansvar for én ansatt og del av bankens ledergruppe

 

Kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Minimum 5 års erfaring med tilsvarende oppgaver i en finansinstitusjon
  • Økonomisk utdannelse på siviløkonom-/masternivå
  • Omfattende excel-kunnskaper og god kjennskap til datavarehus og økonomisk modellering
  • Løsningsorientert lagspiller i en operativ og effektiv ledergruppe
  • God forretningsforståelse og samarbeidsevne, både innad i banken og på tvers i konsernet
  • Initiativrik, med evne til å prioritere
  • Strukturert og selvstendig med gode holdninger

 

OBOS tilbyr:

  • En spennende og utfordrende stilling hos en betydelig samfunnsaktør innenfor bolig- og næringsutvikling i Norge
  • Sterkt fagmiljø som vil gi deg utfordringer og kunnskap, slik at du raskt blir en del av laget
  • Hyggelige kollegaer i en avdeling preget av engasjement
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gunstige private låne- og forsikringsvilkår som OBOS-ansatt
  • Godt tilbud om sosiale aktiviteter på fritiden gjennom OBOS-klubben og OBOS’ idrettslag, inklusive tilgang på hyggelige firmahytter og leiligheter i inn- og utland
  • Arbeidssted ved OBOS’ hovedkontor på Hammersborg Torg, sentralt i Oslo sentrum

 

 

Søknadsfrist: Snarest. Søknader behandles fortløpende.

For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus HR Management ved Partner Kristian Lennertzen på 916 16 073 eller Researcher Nathalie Smulders på 470 83 841. For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken ”Søk her”.


Til søknad
   Tilbake til Ledige stillinger

Business Controller OBOS-Banken

OBOS har tilbudt spareprodukter til medlemmer helt siden selskapet ble etablert i 1929, og har også tilbudt boliglån i en årrekke. I 2013 ble OBOS-banken etablert, og all låne- og sparevirksomhet i OBOS tilbys nå gjennom OBOS-banken. OBOS-banken tilbyr banktjenester til OBOS-medlemmer og andre privatkunder samt borettslag, sameier og utbyggere. OBOS-banken er primært en digital bank, og betjener kunder over hele landet. Forretningskapitalen ved utgangen av juni 2018 var på 43 milliarder kroner. Banken eier OBOS Boligkreditt 100 % via OBOS Finans Holding AS. I banken jobber ca. 60 ansatte.
Til søknad

Kontakt oss for en prat da vel!

Profilbilde: Nathalie Smulders

Nathalie Smulders

Research Manager

CAPUS AS

E-post: adm@capus.no
Telefon: 22 94 11 00

© 2018 Capus AS

Adresse: 
Essendropsgate 3
0368 Oslo

Spørsmål?

Hva kan vi hjelpe deg med?