Amedia søker Forretningsanalytiker


Søknadsfrist: 29.01.2019

Amedia søker en dyktig forretningsanalytiker for å styrke avdelingen Amedia Forbrukermarked - den sentrale enheten i konsernet med ansvar for abonnementsinntekter og kundeutvikling. Her inngår prisoptimalisering, arbeid med kundelojalitet - og dialog, samt salgsaktiviteter. En viktig forutsetning for å kunne gjennomføre dette arbeidet på en best mulig måte er bruk av analyse - fra innledende vurderinger av muligheter gjennom kvantitativ analyse og frem til evalueringer og presentasjoner av resultater.

Som forretningsanalytiker vil du få en svært sentral rolle i oppbyggingen og videreutviklingen av innsiktsmiljøet hos Amedia Forbrukermarked. Du vil ha utstrakt kontakt med Amedias aviser som stadig etterspør ny brukerinnsikt, samt gjøre direkte leveranser til konsernets ledelse, og du vil dermed ha stor påvirkningskraft. For å lykkes i denne rollen må du raskt kunne forstå og se nye sammenhenger, være lidenskapelig opptatt av hvordan du kan utvikle innsikt gjennom analyser og rapporter, og kunne ta selvstendig eierskap til disse leveransene for å skape verdi for Amedia.

Stillingen vil inngå i analyse-teamet i Amedia Forbrukermarked, og rapportere til Leder for kundeanalyse og churnreduksjon i avdelingen.

 

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Utvikle innsikt om konsernets brukerinntekter
  • Bygge modeller for simulering av abonnementsinntekter
  • Utvikle og bygge dashboards og visualiseringer knyttet til kunde- og digital adferd
  • Gjøre konkrete leveranser til konsernets aviser og internt i konsernadministrasjonen for å spre relevant abonnementsinnsikt
  • Bidra på utvikling av presentasjonskonsepter
  • Delta i selskapets ulike prosjekter for produktutvikling
  • Analyser og deltagelse i samarbeidsfora
  • Dialog og samspill med andre avdelinger

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor eller master, fortrinnsvis med kvantitativ eller teknisk fordypning
  • Erfaring som konsulent, 1-3 års erfaring, alternativt fra en tilsvarende analytiker-rolle i relevant bransje
  • God til å lage presentasjoner, god kjennskap til bruk av PowerPoint og storytelling
  • Erfaring fra abonnementsdrevne kundeforhold er svært interessant, men ikke noe krav
  • Erfaring med spesifikke BI-verktøy er en fordel, men ikke en forutsetning

Personlige egenskaper:

  • Du er energisk og reflektert
  • Du er god til å definere og løse utfordringer på en selvstendig måte, men samtidig i samarbeid med andre
  • Du er svært analytisk, men har også kreative evner
  • Du har demonstrert god forretningsforståelse
  • Du har teknisk interesse
  • Du er en relasjonsbygger, utadvendt og imøtekommende
  • Du har fremragende kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig

Søknadsfrist: Tirsdag 29. januar

Tiltredelse: Snarest

For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus AS ved Partner Kristian Lennertzen på tlf: 916 16 073, Researcher Kristian Rizi på tlf: 958 12 625, eller Ulrik Aass i Amedia Forbrukermarked på tlf: 900 845 88. For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken "Søk". Du må da fylle ut et kort skjema med personalia, samt laste opp søknad og CV.


Til søknad
   Tilbake til Ledige stillinger

Forretningsanalytiker

Amedia er Norges største utgiver av lokale medier. Konsernet eier 63 abonnementsaviser og tre gratisaviser, det digitale riksmediet Nettavisen. I tillegg driver Amedia trykkeri- og distribusjonsvirksomhet i Norge og trykkerivirksomhet i Russland. Fellesfunksjoner som IT, utvikling, forbrukermarked, analyse, regnskap, annonseproduksjon, kundesenter og sideproduksjon er samlet i sentrale enheter som understøtter driften av mediehusene. I 2017 omsatte Amedia for 3,5 milliarder kroner.
Til søknad

Kontakt oss for en prat da vel!

Kristian Rizi

Kristian Werner Rizi

Research Analyst

CAPUS AS

E-post: adm@capus.no
Telefon: 22 94 11 00

Personvernerklæring/cookies

© 2019 Capus AS

Adresse: 
Essendropsgate 3
0368 Oslo

Spørsmål?

Hva kan vi hjelpe deg med?