Accounting Manager - Accounts receivables & cash collection


Søknadsfrist: 20.03.2019

Viking vokser kraftig og ønsker å styrke økonomifunksjonen med en strukturert og faglig sterk Accounting Manager med hovedansvar for innfordring- og innbetalingsprosessen. Stillingen vil få en sentral rolle i konsernets økonomiavdeling hvor du vil få mulighet til å påvirke utviklingen av økonomifunksjonen i et nordisk konsern i sterk vekst. Du vil jobbe på tvers av datterselskaper og landegrenser, og jobbe tett med, og rapportere til Finance manager.

 

Hovedoppgavene for stillingen vil være:

  • lede prosess for innfordring, innbetalinger, purring og inkasso
  • ansvarlig for å etablere og vedlikeholde rutiner og intern kontroll for fordringsprosessen
  • ansvarlig for kontakt, grensesnitt og rutiner mot ekstern servicepartner
  • ansvarlig for kontakt, grensesnitt og rutiner mot interne avdelinger (kundesenter, marked)
  • utvikling, rapportering og oppføling av relevante KPI’er
  • bidra til arbeidskapitalforbedring og konsernets fokus på dette området
  • implementere og effektivt anvende IT-systemer som verktøy til å sikre effektive prosesser med høy kvalitet

 

Vi ser for oss at dette beskriver deg:

  • minimum bachelorgrad i finans, regnskap eller økonomi.
  • 3-5 års erfaring fra tilsvarende rolle, alternativt fra revisjon/konsulentbransjen.
  • analytisk og god forståelse for databehandling.
  • solid regnskapsforståelse og kjennskap til / erfaring fra shared service prosesser
  • prosjekterfaring er en fordel
  • selvstendig, operativ, strukturert og proaktiv
  • gode Excel-kunnskaper
  • IT-interesse og et øye for digitalisering/automatisering.

 

Hos oss får du utviklingsmuligheter i en spennende stilling i et selskap i vekst. Du kan forvente en variert hverdag, et tydelig mandat og gode muligheter for å forme egen rolle. For å lykkes og trives i rollen må du være proaktiv, løsningsorientert og ha solid forståelse for regnskap og regnskapsprosesser. Du må være utpreget strukturert og opptatt av å levere. At du både er selvgående og evner å jobbe sammen med andre er avgjørende. Videre er det viktig at du er en dyktig relasjonsbygger og evner å kommunisere og skape samarbeid på tvers av avdelinger og datterselskaper i forskjellige land.

 

For den rette kandidaten tilbyr vi en utfordrende og spennende stilling tett på beslutningstakerne hvor du får være med på videreutviklingen av et nordisk konsern i sterk vekst. Stillingen byr på krevende, utviklende og varierte arbeidsoppgaver i et godt uformelt arbeidsmiljø med hyggelige, engasjerte og dyktige kollegaer.

 

Vi gleder oss til å treffe vår nye kollega!

 

Har du noen spørsmål?

Ta gjerne kontakt med vår rekrutteringspartner Capus, ved Johannes (951 79 169 / jwe@capus.no) eller Anders (977 67 816) / ak@capus.no).


Til søknad
   Tilbake til ledige stillinger

Accounting Manager - Accounts receivables & cash collection

Viking Redningstjeneste er et ledende Nordisk veihjelpsselskap med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Spania med over 60 års erfaring. Omsetning i 2018 utgjorde ca. NOK 800 millioner og konsernet opplever sterk vekst. Viking Assistance Group er eiet av internasjonale private equity fond og ledelsen. Viking er den foretrukne partner for bilprodusenter, forsikringsselskaper, bedriftskunder og privatpersoner. I tillegg til veihjelp, utfører vi kjøretøyrelaterte produkter og tjenester, 24 - timers beredskap, kundestøtte, Call Center -tjenester, samt medisinsk hjelp til utenlandske turister.
Til søknad

CAPUS AS

E-post: adm@capus.no
Telefon: 22 94 11 00

Personvernerklæring/cookies

© 2019 Capus AS

Adresse: 
Essendropsgate 3
0368 Oslo

Spørsmål?

Hva kan vi hjelpe deg med?