Prosessansvarlig - Flytoget


Søknadsfrist: Utløpt

Til nyopprettet stilling i Flytoget søkes prosessansvarlig til planavdelingen. Flytoget skal utrede og beslutte fremtidens planverktøy, og søker i den anledning etter en person som kan ta ansvar for denne prosessen. Du vil samtidig være med å videreutvikle avdelingen og forvalte systemet som skal dekke rute-, materiell- og personalplanlegging. Avdelingen sikrer at Flytoget har et optimalt rutetilbud til enhver tid, samt sørger for robuste og effektive bemanningsløsninger. Stillingen rapporterer til Plan- og personaldirektør.

 

Ansvarsoppgaver

  • Ansvarlig for utvikling av prosesser knyttet til planlegging (ruteplan, bemanning, ferie, avvik, mm.)
  • Prosjekteier for anskaffelse og implementering av nytt planverktøy for Flytoget
  • Ansvarlig for utvikling av analyser og rapporter for planavdelingen
  • Aktiv deltaker i arbeidet med utvikling av Flytogets effektivitet
  • Aktiv deltagelse i budsjettarbeid og rapportering

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdannelse innen logistikk, statistikk, matematikk eller informatikk
  • Erfaring fra logistikk, samferdsel eller fra en prosessorientert bedrift
  • Erfaring fra tilsvarende rolle, alternativt consulting eller rådgivning av forbedrings- og endringsprosesser
  • Avanserte kunnskaper i Excel, og meget god IT systemforståelse
  • God prosesstankegang og gjerne kjennskap til Lean
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Gjerne erfaring med ett eller flere planverktøy
  • Gjerne kjennskap til overenskomster

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å jobbe selvstendig, målrettet og med god gjennomføringskraft
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Analytisk og helhetstenkende
  • God evne til å se nye løsninger

 

Hva kan vi tilby

  • En spennende jobb med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Godt arbeidsmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Lyse og moderne kontorlokaler med meget sentral beliggenhet
  • Ny, flott kantine med subsidiert lunsjordning


 
Søknadsfrist: Utløpt
 
For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus HR Management ved Partner Kristian Lennertzen på 916 16 073 eller Researcher Thomas Bjerke på 472 06 377.


Til søknad
   Tilbake til ledige stillinger

Prosessansvarlig

Flytoget bringer passasjerer til og fra Oslo Lufthavn med Drammen som endestasjon i vest. Selskapet skal tilby det beste transporttilbudet til og fra Oslo Lufthavn med vekt på sikkerhet, punktlighet og service. Flytoget har en topphastighet på 210 km/t, og fraktet i 2018 over 6,8 millioner reisende. Selskapets kundetilfredshet er svært høy (97%), og selskapet har god lønnsomhet. Flytoget AS er et selvstendig selskap direkte eiet av Nærings- og Fiskeridepartementet. I 2019 ble Flytoget kåret til «Årets Operatør» i Global AirRail Alliance.
Til søknad
Profilbilde: Thomas Bjerke

Thomas Bjerke

Researcher & Sourcing Manager

CAPUS AS

E-post: adm@capus.no
Telefon: 22 94 11 00

Personvernerklæring/cookies

© 2019 Capus AS

Adresse: 
Essendropsgate 3
0368 Oslo

Spørsmål?

Hva kan vi hjelpe deg med?