Sikkerhets- og beredskapsleder for Statens pensjonskasse


Søknadsfrist: 10.05.2019

Vi søker nå en leder for vår nyetablerte sikkerhets- og beredskapsseksjon (ISB), som skal sørge for risikostyrt og kostnadseffektiv sikkerhetshåndtering og beredskap for Statens pensjonskasse (SPK). Stillingen er organisatorisk plassert i IT-området, men vil i enkelte spørsmål rapportere direkte til administrerende direktør.   

 

Seksjonslederen for sikkerhets- og beredskapsseksjonen får en ledende rolle for sikkerhetsarbeidet i SPK og skal være en pådriver i arbeidet med sikkerheten i vår virksomhet.  

 

Hvis du har de rette kvalifikasjonene og identifiserer deg med våre verdier samhandle, levere, forbedre, vil vi gjerne treffe deg! Vi er også åpne for å vurdere kandidater som ikke tidligere har hatt personalansvar. 

 

Ansvarsområder 

  • Tilrettelegging av styringssystemer for sikkerhetsarbeid innen informasjonssikkerhet og IKT-sikkerhet. 
  • Å sørge for at SPK overholder offentlige regler, forskrifter og myndighetskrav innen sikkerhetsområdet. 
  • Ansvar for koordinering, rådgiving og revisjon av sikkerhetsarbeidet i SPK.  
  • Ansvar for å analysere, utarbeide, initiere, iverksette og kvalitetssikre sikkerhetstiltak. 
  • Ansvar for utarbeidelse, vedlikehold og oppfølging av beredskapsplaner. 
  • Representere SPK i offentlige samarbeidsfora og være kontaktperson mot eksterne sikkerhetsmyndigheter. 
  • Personalansvar for egen seksjon 

 

Ønskede kvalifikasjoner 

  • Høyere utdanning og relevante kurs og sertifiseringer. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanning. 
  • Flere års erfaring innen informasjonssikkerhet og IKT-sikkerhet, risikostyring og styringssystemer. 
  • Strategisk og/eller operativ erfaring innen sikkerhet, enten som leder eller spesialist er nødvendig. 
  • God kompetanse innen forebyggende sikkerhet, risiko og risikostyring og beredskapsorganisering er viktig.  
  • God kjennskap til ISO 27001/x, personopplysningsloven og IKT-forskriften i staten er en fordel. 
  • Forståelse for organisasjonsutvikling og viktigheten av å bygge en sikkerhetskultur 

 

Personlige egenskaper 

  • God til å lede andre, kommunisere og engasjere 
  • Ansvarsbevisst, strukturert og resultatorientert med gjennomføringsevne 
  • Proaktiv og har lyst til å bidra til positiv utvikling av fagområdet 
  • Evner å jobbe både strategisk og operativt 
  • Selvstendig og tar initiativ til å holde seg faglig oppdatert 
  • God på å motivere, inspirere og få til samarbeide på tvers i virksomheten  

 

Vi tilbyr 

  • Konkurransedyktige betingelser og store utviklingsmuligheter 
  • En spennende stilling i et sterkt fagmiljø og med store påvirkningsmuligheter 
  • En av Norges beste pensjonsordninger 
  • Gunstig boliglån og gode forsikringsordninger
  • Sentral plassering i nye lokaler på Skøyen med kort avstand til buss, trikk og tog 
  • Kontorløsning med universell utforming, samt heis i bygget 
  • Garderobe med dusj- og tørkemuligheter. Innendørs sykkelparkering   
  • Kunnskapsrike, hyggelige og motiverte medarbeidere 

 

For ytterligere informasjon om SPK, vennligst se firmaets hjemmeside: www.spk.no 

 

Dersom du har spørsmål knyttet til stillingen er du velkommen til å kontakte Partner i Capus Arne H. Underdal-Loktu på tlf 91 13 14 14/e-post al@capus.no eller Researcher Ida Lien Samuelsen på tlf 99 42 83 81/e-post is@capus.no. For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken "Søk her". Du skal da fylle ut et kort skjema med personalia, samt laste opp CV og søknad. 


Til søknad
   Tilbake til ledige stillinger

Sikkerhets- og beredskapsleder

Statens pensjonskasse er Norges største leverandør av offentlig tjenestepensjon. Vi forvalter pensjonsrettigheter på ca. 530 milliarder kroner for rundt 1 400 virksomheter og over én million medlemmer. Vi har ca. 400 ansatte og holder til i moderne lokaler på Skøyen i Oslo. Virksomheten er organisert i fire forretningsområder og fem støtte-/stabsområder. Vi er på vei inn i en omfattende reformperiode med flere krevende og store utviklingsprosjekter. IT er et sentralt virkemiddel i den videre utviklingen av virksomheten. Reformarbeidet omfatter hele organisasjonen og krever tett samhandling mellom IT-området og forretningsområdene. 
Til søknad

CAPUS AS

E-post: adm@capus.no
Telefon: 22 94 11 00

Personvernerklæring/cookies

© 2019 Capus AS

Adresse: 
Essendropsgate 3
0368 Oslo

Spørsmål?

Hva kan vi hjelpe deg med?