Sentral stilling i eiendomsavdelingen hos Omsorgsbygg Oslo KF


Søknadsfrist: 19.05.2019

Omsorgsbygg søker leder for forvaltningsenheten i eiendomsavdelingen. Forvaltningsenheten består av 12 eiendomsansvarlige som har ansvar for hver sin eiendomsportefølje. Eiendomsansvarlig har det overordnede ansvaret for kontraktene til den enkelte eiendom og kundedialogen ut mot de ulike leietakere.

Som leder for forvaltningsenheten i eiendomsavdelingen vil du ha ansvar for utviklingen av fagområdet og medarbeiderne i forvaltningsenheten. Du vil bli en del av eiendomsavdelingens ledergruppe, og ha stor påvirkning på hvordan Omsorgsbygg sin bygningsmasse skal forvaltes. Det forventes at du bidrar til nytenkning og forbedringer i arbeidsprosesser og rutiner, samt aktivt bidrar til å utvikle gode kunderelasjoner. Som en leder i eiendomsavdelingen skal du fremme positive holdninger og godt samarbeid innad i eiendomsavdelingen, og med de øvrige avdelingene i foretaket.

Omsorgsbygg ferdigstiller i årene fremover flere store og spennende byggeprosjekter, blant annet skal ny storbylegevakt stå ferdig i 2023.

Arbeidsoppgaver

  • Budsjett- og resultatansvar
  • Personalansvar, ressursplanlegging og medansvar for rekruttering
  • Utøve ledelse i henhold til Omsorgsbygg sine verdier og ledelsesprinsipper
  • Ansvarlig for medarbeiderutvikling og opplæring
  • Ansvar for utvikling av fag, metode og prosess
  • Bidra til realisering av handlingsplan og strategiske mål
  • Bidra til samhandling på tvers av enhetene i eiendomsavdelingen
  • Sikre god saksforberedelse

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra universitets eller høgskole, fortrinnsvis innen jus, økonomi eller eiendomsfag
  • Relevant utdanning fra fagskole, med relevant tilleggsutdanning kan vurderes
  • Erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • Tilleggsutdannelse innen ledelse er en fordel
  • Bred erfaring med eiendomsforvaltning
  • Bred erfaring med kontraktsforhandlinger
  • Svært god økonomiforståelse
  • God bransjeforståelse
  • Erfaring med offentlige anskaffelser er en fordel
  • Erfaring fra prosjektledelse
  • Erfaring med kvalitetsstyring og- utvikling
  • Ledererfaring er en fordel
  • Kjennskap til Oslo kommunes investeringsregime er en fordel
  • God IKT-kompetanse

Egenskaper

  • Strukturert
  • Selvstendig, handlekraftig og resultatorientert
  • Utviklingsorientert og initiativrik
  • Svært gode samarbeidsegenskaper
  • Gode lederegenskaper
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Må kunne etterleve Omsorgsbyggs etiske regler og verdigrunnlag
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende og hyggelig arbeidsmiljø
  • Muligheter for fag- og kompetanseutvikling
  • Fleksitidsordning, gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Vi holder til i nye, flotte lokaler på Helsfyr med kort vei til offentlig kommunikasjon
  • Lønnstrinn: 55-68 (705 400 - 911 600)


Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle bli varslet om før offentliggjøring


Til søknad
   Tilbake til ledige stillinger

Leder for forvaltningsenheten

Omsorgsbygg Oslo KF er et kommunalt foretak som bygger og forvalter byens barnehager, sykehjem, brannstasjoner, rusomsorgsboliger og andre viktige formålsbygg. Vi har 870.000 kvadratmeter og 1185 bygg i porteføljen og er blant Norges største eiendomsforvaltere. Vi har ca. 204 medarbeidere som dekker et bredt kompetansefelt innen eiendom. Omsorgsbygg Oslo KF jobber etter visjonen «bedre bygg, bedre liv», og har som hovedmål å bygge, forvalte og drifte stadig mer miljøvennlige bygg med inneklima i verdensklasse. Omsorgsbygg Oslo KF holder til i nye lokaler på Helsfyr med gode kollektivmuligheter og fasiliteter som treningsrom, sykkelparkering og en flott kantine. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Til søknad
Profilbilde: Erling Lampe

Erling Lampe

Seniorrådgiver

CAPUS AS

E-post: adm@capus.no
Telefon: 22 94 11 00

Personvernerklæring/cookies

© 2019 Capus AS

Adresse: 
Essendropsgate 3
0368 Oslo

Spørsmål?

Hva kan vi hjelpe deg med?