Leder Innkjøp


Søknadsfrist: 15.8.2019

Unibuss ønsker å styrke sin organisasjon med en person som har solid kompetanse og erfaring innen innkjøp og ledelse. Leder Innkjøp vil ha en nøkkelrolle i arbeidet med å forbedre, effektivisere og profesjonalisere Unibuss sin innkjøpsorganisasjon og innkjøpsportefølje. Vi er i en fase med høyt fokus på det grønne skiftet, og vi ser etter en person som ønsker å bidra til å utvikle Unibuss sin posisjon som aktiv pådriver for miljøvennlig kollektivtransport

Stillingen innebærer ansvar for å gjennomføre en innkjøpstransformasjon for Unibuss, der ledelse av tverrfaglige kategori team og markedstilpassede kategorier vil være en nøkkelrolle for Unibuss sin konkurransesituasjon.

Vi holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo sentrum, kun få minutter unna Sentralbanestasjonen. Arbeidsmiljøet vårt er mangfoldig og inkluderende, og som ansatt vil du få rabatterte priser på kollektivtransport i Oslo og Akershus

Om rollen:

  • Leder for innkjøpsavdelingen
  • Overordnet ansvar for å gjennomføre transformasjon med målsetning å profesjonalisere innkjøpsfunksjonen og oppnå definerte besparelsesmål
  • Overordnet ansvar for kontraktsforhandlinger og oppfølging av leverandører
  • Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser

Som leder for innkjøp vil du jobbe med blant annet:

  • Etablere, koordinere og lede innkjøpsorganisasjonen med tverrfaglige kategori team
  • Etablere kategoristruktur, koordinere og lede kategoristyring
  • Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser fra strategi og planlegging til forhandlinger, avtaleutforming, valg av leverandør og oppfølging av leverandør og inngått avtale
  • Prosjektleder for forbedringsprosjekter innen innkjøp
  • Analysere og sette mål for effektivisering og besparelser innenfor innkjøp og oppfølging av eksisterende kontrakter
  • Bygge nettverk internt og eksternt for å understøtte rollen som rådgiver til forretningen
  • Etablere, koordinere og lede periodisk oppfølging av strategisk viktige leverandører

Du har:

  • Høyere relevant utdannelse innen økonomi, innkjøp eller logistikk. Krav til formell utdannelse kan kompenseres med relevant erfaring
  • God erfaring fra relevante arbeidsoppgaver i en konkurranseutsatt bransje, gjerne fra transportsektoren eller tilsvarende
  • Minimum 3-5 års erfaring med ledelse og gjennomføring av strategisk, taktisk og operativt innkjøp
  • Erfaring fra innkjøpstransformasjoner
  • Dokumentert erfaring og gode resultater innen innkjøp
  • Erfaring med kontraktsforhandling og leverandøroppfølging
  • Kjennskap til annbudsprosesser og erfaring med innkjøpsverktøy

Vi ser etter deg som er:

  • Motiverende, inspirerende og samlende
  • Kreativ, selvstendig og analytisk
  • Pedagogisk og dyktig til å kommunisere mål, planer og forventninger
  • Forretningsforståelse med markedsorientert holdning
  • Tydelig, strukturert, løsningsorientert og beslutningsdyktig
  • Pådriver og søkende etter kontinuerlige forbedringer

 

Arbeidssted er Schweigaards gate 16, 0191 Oslo.Du vil jobbe tett med, og rapportere til teknisk direktør i Unibuss.

Søknadsfrist 15.8.2019. Søknader vil bli behandlet fortløpende.

Kontakt gjerne vår samarbeidspartner Capus ved Johannes Westersø (95179169) eller Anders Kihle (97767816) om det er spørsmål til stillingen


Til søknad
   Tilbake til ledige stillinger

Leder Innkjøp

Unibuss-konsernet er et av Norges største busselskap og består av selskapene Unibuss AS (rutebuss) og datterselskapene Unibuss Ekspress AS og Unibuss Tur AS. Med rundt 2 000 ansatte, er Unibuss det største heleide datterselskapet til Sporveien AS. Unibuss er et moderne busskonsern som tilbyr miljøvennlig kollektivtransport.
Til søknad

CAPUS AS

E-post: adm@capus.no
Telefon: 22 94 11 00

Personvernerklæring/cookies

© 2019 Capus AS

Adresse: 
Essendropsgate 3
0368 Oslo

Spørsmål?

Hva kan vi hjelpe deg med?